loading...

خبرهای دنیای تکنولوژی

بازدید : 82
يکشنبه 21 دی 1399 زمان : 1:29

شرکت اپل به دلیل خیلی از ویژگی‌هایش در دنیا شناخته شده اما ارزان قیمت بودن یکی از آن‌ها نیست. در این بین گوشی‌هایی نیز توسط اپل مانند iPhone SE ساخته شده‌اند که در دسته ارزان قیمت‌ها قرار می‌گیرند و پس از آن‌ها در میان‌رده‌های این شرکت گوشی‌های هوشمند iPhone XR و iPhone 11 قرار دارند.

گوشی آیفون 11

این دو گوشی که به عنوان میان‌رده‌های شرکت اپل شناخته می‌شوند صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به iPhone SE دارند و همچنین قابلیت‌های مورد پسندتری را ارائه می‌دهند. در این زمان بسیاری از کاربران به این مسئله می‌پردازند که کدام یک از گوشی‌های مذکور بهتر هستند.

به طور خلاصه باید گفت نتیجه مقایسه مشخص است و گوشی iPhone 11 با دوربین، باطری و مشخصات سخت افزاری بهتر عنوان گوشی برتر را به خود اختصاص می‌دهد. با این وجود در ادامه مقایسه گوشی‌های iPhone XR و iPhone 11 به صورت دقیق صورت گرفته تا کاربران دیدگاه مشخص و دقیقی به هر دو محصول شرکت اپل داشته باشند.

مقایسه iPhone XR با iPhone 11

مقایسه طراحی iPhone XR با iPhone 11


مقایسه قیمت iPhone XR با iPhone 11
گوشی iPhone XR که ابتدا در سال ۲۰۱۸ عرضه شد قیمت پایین‌تری را نسبت به iPhone XS به خود اختصاص داد. از طرفی دیگر آیفون ۱۱ محصول اصلی شرکت سازنده در سال ۲۰۱۹ بود. چرا که گوشی‌های iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max برای افراد بدون محدودیت مالی طراحی شده بود.

گوشی iPhone XR با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت قیمتی مطابق با ۵۹۹ دلار دارد در حالی که مدل iPhone 11 با حافظه داخلی مشابه با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد. در این بخش گوشی iPhone XR از لحاظ قیمت برای کسانی که تمایل دارند هزینه کمتری را بپردازند بسیار مناسب‌تر است.

مقایسه طراحی iPhone XR با iPhone 11
در نگاه اول تغییر قابل توجه‌ای در طراحی دو گوشی مورد نظر وجود ندارد و احساس نیازی به جدا کردن این دو از هم ایجاد نمی‌شود. قسمت جلویی هر دو دستگاه توسط صفحه نمایش پوشانده شده و هر دو بخش کوچکی را برای قرارگیری دوربین سلفی فراهم ساخته‌اند. با وجود آن که صفحه نمایش تمام گوشه‌ها را اشغال نکرده، اما حاشیه‌های دستگاه زیاد به چشم نمی‌آیند. هر دو گوشی iPhone XR و آیفون ۱۱ طولی مطابق با ۵.۹۴ اینچ دارند و در عرض نیز با اندازه ۲.۹۸ اینچ با یکدیگر برابری می‌کنند.

مقایسه طراحی iPhone XR با iPhone 11

گفتنی است؛ در حالی که گوشی iPhone XR درجه بندی IP۶۷ را به خود اختصاص می‌دهد و می‌تواند تا ۱ متر در زیر آب دوام بیاورد رقیب او، آیفون ۱۱ در درجه بندی IP۶۸ قرار دارد و تا عمق ۲ متری در زیر آب را تحمل می‌کند.هر دو گوشی در رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند؛ مدل iPhone XR با رنگ‌های آبی، سفید، مشکی، زرد و قرمز در دسترس قرار گرفته است در حالی که آیفون ۱۱ با رنگ‌های بنفش، زرد، سبز، مشکی، سفید و قرمز به فروش می‌رسد.

مقایسه صفحه نمایش، دوربین و باتری iPhone XR با iPhone 11

مقایسه صفحه نمایش iPhone XR با iPhone 11
صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر یکسان هستند. گوشی‌های iPhone XR و آیفون ۱۱ از صفحه نمایش‌های ۶.۱ اینچی با کیفیت پردازش ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل ساخته شده‌اند. مدل‌های قرار داده شده روی این دو گوشی از نمونه صفحه نمایش‌های Liquid Retina HD هستند که می‌توانند قرارگیری صاف و با کیفیتی داشته باشند. تنها ایراد صفحه نمایش‌های مذکور عدم برخورداری از نور صفحه فوق‌العاده مانند گوشی‌های iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max است.

قسمت‌هایی که باعث می‌شوند دو گوشی مورد نظر با هم تغییر پیدا کنند دوربین‌ها، باطری و مشخصات فنی هستند. در حالی که گوشی iPhone XR از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است، آیفون ۱۱ با ارائه دوربین Ultra Wide قابلیت بیشتری را در اختیار خریداران خود قرار داده است. آیفون یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز در بخش جلویی دارد در حالی که iPhone XR تنها ۷ مگاپیکسل را برای دوربین سلفی ارائه می‌دهد.

هر دو گوشی از قابلیت تصویربرداری حالت پرتره پشتیانی می‌کنند، اما آیفون ۱۱ در ادامه ویژگی‌های Stage، Stage Mono و High Key Mono را نیز به خریدارانش ارائه می‌دهد. اگر کاربران تمایل به فیلم‌برداری با کیفیت را داشته باشند باید بدانند که تنها iPhone 11 از کیفیت 4K با ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در ادامه وقتی بحث به عمر باطری‌ها می‌رسد آیفون ۱۱ باری دیگر به عنوان برنده مرحله شناخته می‌شود.

این گوشی می‌تواند یک ساعت بیشتر از iPhone XR دوام بیاورد که برای کاربران وابسته به گوشی‌های هوشمند مدت زمان قابل توجه‌ای است. هر دو گوشی هوشمند از قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کنند. این یعنی گوشی‌های هوشمند مورد نظر در ۳۰ دقیقه به شارژ ۵۰ درصد می‌رسند.

مقایسه مشخصات سخت افزاری و قابلیت‌های iPhone XR با iPhone 11
گوشی iPhone XR از تراشه پردازنده A12 Bionic استفاده می‌کند در حالی که آیفون ۱۱ مجهز به A13 Bionic است که در حال حاضر به عنوان سریع‌ترین تراشه پردازنده شرکت اپل شناخته می‌شود. طبق تحقیقات صورت گرفته این تفاوت در دو گوشی مذکور باعث افزایش ۲۰ درصدی کیفیت پردازش آیفون ۱۱ شده است و همچنین گفته می‌شود A13 از عملکرد بهتری بهره می‌برد.

به جز تراشه پردازنده تقریبا تمامی مشخصات دیگر دو گوشی با یکدیگر تشابه دارند. از تفاوت‌های دیگر می‌توان به عدم برخورداری iPhone XR از Wi Fi 6 خبر دارد که باعث می‌شود کاربران سرعت اتصال پایین‌تری را نسبت به آیفون ۱۱ داشته باشند.

در آخر باید اظهار داشت که گوشی iPhone XR مدل بسیار مناسبی است، اما در مقایسه با آیفون ۱۱ ضعف‌هایی دارد که باعث می‌شود گوشی هوشمند iPhone 11 در مسابقه برتر نمایان شود. با توجه به آن که گوشی iPhone XR قدیمی‌تر از آیفون ۱۱ است، انتظار می‌رود بسیار زودتر از دنیای فناوری خداحافظی کند و فروش آن متوقف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 65
  • بازدید کلی : 1456
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی