loading...

خبرهای دنیای تکنولوژی

بازدید : 97
يکشنبه 21 دی 1399 زمان : 1:43

ما این مطلب را به بررسی هواوی پی 40 پرو به عنوان قدرتمندترین پرچمدار هواوی تا به امروز از نظر صفحه نمایشگر و دوربین اختصاص دادیم. از شما دعوت می کنیم با معرفی گوشی هواوی p40 پرو همراه ما باشید.

هواوی پی 40 پرو

وقتی صحبت از گوشی‌های پرچمدار می‌شود همه ما به دنبال بالاترین استانداردهای روز و بهترین‌ها هستیم. عکاسی، قدرت پردازشی، نمایشگر و یا حتی تجربه کاربری و شارژدهی از مهمترین مواردی هستند که انتظار می‌رود یک گوشی پرچمدار همه آنها را به صورت همزمان در بالاترین درجات در اختیار کاربران قرار دهد. گوشی پرچمدار هواوی P40 Pro یکی از این محصولات است که در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی قابلیت‌های ویژه آن بپردازیم.
سال 2020 یکی از پرترافیک‌ترین دوره‌ها برای معرفی گوشی‌های مختلف از محصولات سری P هواوی بود و این شرکت 5 نسخه مختلف از سری محصولات P40 را معرفی کرد که می‌توان دو نسخه P40 Pro و +P40 Pro را به عنوان قدرتمندترین آنها به حساب آورد. پی40 پرو در واقع گوشی است که با ایجاد تحول در همه بخش‌ها به استانداردهای بسیار بالایی دست پیدا کند.

نمایشگر گوشی P40‌ پرو

نمایشگر پی 40 پرو
هواوی در گوشی P40 Pro از یک نمایشگر مجهز به پنل OLED استفاده کرده که ابعاد کلی 6.58 اینچی با رزولوشن بالای 1200 در 2640 پیکسل داشته و با داشتن نسبت تصویر سینمایی 19.5:9 و تراکم 441 پیکسلی در هر اینچ مربع و نسبت عالی نمایشگر به بدنه 91.6 درصد یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل برای تماشای محتوای ویدئویی خواهد بود.

مشخصات این گوشی وقتی جذاب‌تر به نظر می‌رسد که بدانید با توجه به پتانسیل‌های بالای سخت‌افزاری دستگاه، نرخ بروزرسانی تصویر 90 هرتزی و پشتیبانی از استاندارد HDR10 نیز توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده که نمایش تصاویر و محتوا در کاربری مختلف مانند بازی، تماشای ویدئو و … را بسیار طبیعی‌تر و جذاب‌تر جلوه خواهد کرد.

اما در کاربری روزمره نیز باید گفت که هواوی با تنظیم دقیق پارامترهای تعیین کننده در کیفیت رنگ ارائه شده که به واسطه کیفیت بالای سخت‌افزار و پنل ایجاد شده توانسته تا صحت و دقت رنگ قابل توجهی را برای این گوشی رقم بزند. میزان نور زمینه نیز به قدری بالاست که در هیچ ساعتی از روز و استفاده از P40 پرو در مکان‌های خارجی برای کاربر محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

دوربین گوشی پی 40 پرو

دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو
گوشی‌های سری P هواوی همواره در بخش دوربین یک قدم از دیگر محصولات قبلی خود فراتر می‌روند تا به نوعی بتوان آنها را شروع تعریف استانداردهای دوربین هواوی در هر سال میلادی دانست. هواوی پی 40 پرو نیز در این زمینه نوآوری‌های بسیار جذابی را ایجاد نموده که دوربین آن را از هر جهت بی‌مانند می‌کند. در پشت دستگاه هواوی از یک ماژول دوربین با 4 سنسور استفاده کرده که هر یک قابلیت‌های ویژه‌ای به آن می‌افزایند

سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی Ultra Vision با داشتن ابعاد 1/1.28 اینچی خود از فیلترهای رنگی RYYB به همراه فوکوس خودکار 8 جهته نوع Octa PD استفاده کرده که گشودگی دیافراگم f/1.9 آن در کنار لرزشگیر اپتیکال (OIS) موجب می‌شوند بتوان در شرایط نوری متنوعی اقدام به عکاسی کرده و حتی زمانی که قصد عکاسی در شب و یا از مکان‌های با شدت نور محیط پایین، میزان نویز رنگی و نوری محیط را به طرز قابل توجهی کاهش داد.

سنسور دوم این ماژول یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با مکانیزم پریسکوپی است که با داشتن لرزشگیر اپتیکال، فیلترهای رنگ RYYB و فوکوس خودکار PDAF می‌تواند تصاویر بسیار شفاف و با جزئیات بالایی از سوژه‌های در فاصله دور بگیرد. با استفاده از این سنسور می‌توان به قابلیت زوم اپتیکال بدون افت 5 برابری، زوم هیبریدی 10 برابری و زوم دیجیتال 50 برابری رسید که مجموع اپتیک در نظر گرفته شده برای این سنسور همراه با الگوریتم پردازش تصویر هوش مصنوعی دستگاه در افزایش هر چه بیشتر کیفیت خروجی آن تأثیر بسزا و مشهودی از خود نشان داده و خروجی‌های با بافت و رنگ عالی را تصویر می‌کند.

عکاسی با گوشی P40 Pro

سومین سنسور این ماژول نیز یک سنسور اولترا اواید 40 مگاپیکسلی از نوع Cine Camera است که ابعاد بسیار بزرگ 1/1.54 اینچی آن موجب خواهد شد بتوان ویدئوهای جذابی از شرایط نوری ضعیف گرفت. Ultra Low-light که نام این فناوری است را باید در کنار قابلیت دیگری به نام Ultra Slow-motion قرار دهیم که به مفهوم توانایی دوربین در ثبت ویدئو با نرخ اعجاب‌انگیز 7680 فریم بر ثانیه (در رزولوشن 720p) است. همچنین ضبط ویدئوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه یا به صورت Time-laps و قابلیت برجسته‌ای مانند افکت‌های سینماتیک را نیز باید به عنوان دیگر توانایی‌های به دست آمده برای دوربین پی 40 پرو به لطف این سنسور عنوان کرد.

برای اینکه مجموعه عملکردی دوربین دستگاه تکمیل شود هواوی یک سنسور تشخیص دهنده عمق میدان را نیز در ماژول دوربین گوشی قرار داده که توانایی تمایز سوژه‌های نزدیک و دور را به دوربین داده و عکاسی با تکنیک بوکه را با دقت بالاتری میسر می‌کند.

برای اینکه عملکرد دوربین P40 Pro در بخش دوربین در همه فرآیندهای پردازشی عملکردی رده بالا داشته باشد، مهندسان این شرکت از موتور پردازشی HUAWEI XD Fusion Engine به عنوان بازوی پردازش تصویر دستگاه استفاده می‌کنند که فرایندهای پردازشی آن توسط دو واحد ISP و NPU پیشرفته تراشه پردازشی دستگاه میسر شده و به نرم‌افزار دوربین اجازه می‌دهد وضعیت تک‌تک پیکسل‌های عکس خروجی را متناسب با داده‌های دریافتی از محیط مورد تحلیل قرار داده و خروجی را در هر دو حالت روز و شب با کیفیتی بالاتر ایجاد نماید.

همانطور که عنوان شد هوش مصنوعی بازوی محرک جهت استفاده از حداکثر پتانسیل سخت‌افزار این دوربین است که تنها با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری و الگوریتم‌های تصحیح پیشرفته می‌تواند میزان بازتولید رنگ و صحت ثبت آنها را در این دوربین تا 45 درصد افزایش داده که اگر به صورت ویژه اگر از حالت عکاسی پرتره این دوربین استفاده شود کارایی آن در مقایسه با حالت عادی به وضوح تفاوت را به شما نشان می‌دهد.

دوربین سلفی این گوشی نیز در نوع خود بسیار عالی بوده و با ترکیب یک سنسور واید 32 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق میدان مادون قرمز شرایطی را فراهم می‌کند که بتوان تصاویر سلفی دقیق‌تر، با زاویه دید بازتری گرفت که به مدد نرم‌افزار پردازش تصویر حرفه‌ای خود، امکانی فراهم می‌کند که در هر شرایط نوری بتوان صورت سوژه با جزئیات بالا به تصویر کشیده و رنگ‌های طبیعی همراه با بافت صحیح آن را ثبت نمود.

قابلیت‌های جذاب نرم‌افزاری مانند فوکوس چندگانه سلفی برای ثبت جزئیات دقیق از سوژه‌های مختلف موجود در تصویر همراه با قابلیت Golden Snap برای ثبت بهترین لحظات به صورت تصاویر متحرک یا حذف سوژه‌های مزاحم در تصویر موسوم به AI Remove Passerby، فیلمبرداری سلفی 4K همراه با قابلیت زوم روی صدا و بسیاری از قابلیت دیگر را می‌توان از عواملی نامید که دوربین این گوشی را به یکی از بهترین ترکیب‌های دوربین در تاریخ گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است.

هواوی با قابلیت هایی که در دوربین گوشی p40 pro بکار گرفته، عکاسی با این گوشی را به یکی از بهترین ها در نوع خود تبدیل کرده است. نظر شما درباره این پرچمدار هواوی چیست؟ شما می توانید نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: https://huaweimobilefarsi.com/product/huawei-p40-pro/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 72
  • بازدید کلی : 1463
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی