loading...

خبرهای دنیای تکنولوژی

بازدید : 99
دوشنبه 10 آذر 1399 زمان : 23:05

در این مطلب سعی داریم به معرفی بهترین لپ تاپ های مهندسی در بازار ایران بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین بپ تاپ های مهندسی بازار

واقعیت تلخ این است که در این بازه‌ی قیمتی، بعید است بتوانید لپ‌تاپ مناسبی پیدا کنید؛ چراکه لپ‌تاپ‌ها عموما به پردازنده‌‌های اینتل سری U مجهز هستند؛ به‌همین‌دلیل توان زیادی ندارد و از مدل‌های باریک و سبک با نمایشگرهای لمسی و پشتیبانی از قلم هوشمند هم خبری نیست. در ادامه ما به معرفی بهترین لپ تاپ های مهندسی در دو بازه قیمت می پردازیم تا شما با احتساب بودجه خود بتوانید لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بهترین لپ تاپ مهندسی پایین تر از 10 میلیون تومان

لپ تاپ اچ‌پی 15s

بهترین لپ تاپ های مهندسی اقتصادی
در رده‌ی لپ‌تاپ‌های مهندسی، اچ‌پی یکی از نام‌های شناخته شده است. سری 15s یکی از لپ‌تاپ‌های ارزان رده‌ی مهندسی این شرکت محسوب می‌شود که برخی از مدل‌های آن را در بازار ایران می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان پیدا کنید.

علاوه‌بر وزن ۱٫۷ کیلوگرمی که این مدل را به یکی از لپ‌تاپ‌های سبک ۱۵ اینچی رده‌پایین تبدیل می‌کند، اچ‌پی 15s از حافظه‌های پرسرعت SSD با درگاه M.2 استفاده می‌کند که جزو مزیت‌های اصلی آن است و سرعت دستگاه را در‌مقایسه‌با مدل‌های رقیب به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

لپ‌تاپ اچ‌پی 15s از پردازنده Ryzen 3 بهره می‌برد که رقیب جدی پردازنده‌های Core i3 محسوب می‌شود. این پردازنده بهترین انتخاب برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی نیست؛ ولی در نظر داشته باشید در این بازه‌ی قیمتی انتخاب‌های بهتری نخواهید داشت.

به‌علاوه، اچ‌پی 15s از باتری لیتیوم‌یون ۴۱ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که این شرکت ادعا می‌کند به‌صورت میانگین می‌تواند بین ۸ تا ۹ ساعت شارژدهی کند؛ بنابراین از نظر باتری نیز در این بازه‌ی قیمتی جزو بهترین‌ها به‌حساب می‌آید.

ازجمله ضعف‌های این دستگاه آن است که از صفحه‌کلید ضدآب و لولاهای ۱۸۰ درجه‌ خبری نیست و از نظر درگاه‌ها هم، محدودیت‌هایی وجود دارد که برای نمونه می‌توانیم به نبود درگاه شبکه اشاره کنیم.


لنوو آیدیاپد V130

بهترین لپ تاپ های ارزان مهندسی
سری لپ‌تاپ‌های آیدیاپد V130 شرکت لنوو را می‌توانیم یکی از لپ‌تاپ‌های مناسب برای کارهای مهندسی در این بازه‌ی قیمتی بنامیم. این سری لپ‌تاپ‌ها با وجود نمایشگر ۱۵ اینچی، حدود ۱٫۸ کیلوگرم وزن دارند؛ بنابراین، مشکل خاصی از بابت جابه‌جایی آن نخواهید داشت.

از نظر قدرت پردازشی، لنوو سری V130 را با سخت‌افزارهای متفاوتی وارد بازار کرده است؛ ولی با قیمت ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان، می‌توانید مدل‌هایی با پردازنده‌های Core i3 و حتی Core i5 و ۸ گیگابایت رم تهیه کنید. چنین سخت‌افزاری برای اجرای نرم‌افزارهای مهندسی چندان هیجان‌انگیز نیست؛ ولی جزو بهترین‌ها در این بازه‌ی قیمتی محسوب می‌شود.

نکته‌ی بعد اینکه لولاهای نمایشگر لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد V130 می‌تواند تا ۱۸۰ درجه باز شود تا بتوانید محتوای دستگاه را به‌راحتی با سایر افراد حاضر در جلسه به‌اشتراک بگذارید یا نمونه‌کارهای خود را به آن‌ها نشان دهید. البته این نمایشگر لمسی نیست. صفحه‌کلید دستگاه هم درمقابل پاشش مایعات مقاوم است تا اگر به‌اشتباه دستتان به لیوان قهوه یا چای خورد، از بابت خراب‌شدن آن نگرانی نداشته باشید.

بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی میان‌رده بالاتر از 10 میلیون
حتی در این بازه‌ی قیمتی هم هنوز نمی‌توانید لذت استفاده از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و درعین‌حال باریک و سبک را تجربه کنید؛ اما می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی تهیه کنید که از نظر مشخصات فنی، به‌مراتب قوی‌تر از لپ‌تاپ‌های پایین‌رده هستند. این مدل‌ها قدرت بیشتر را درکنار شارژدهی بهتر و کیفیت تصویر رضایت‌بخش‌تر دراختیارتان قرار می‌دهند.

لنوو تینک‌پد E490 و E590

بهترین لپ تاپ های لنوو مهندسی
یکی از لپ‌تاپ‌های مهندسی محبوب و پرفروش جهان سری تینک‌پد E لنوو است که دلایل زیادی هم برای این محبوبیت وجود دارد. لنوو لپ‌تاپ‌های تینک‌پد E را آزمایش‌های سفت‌وسختی می‌کند تا مطمئن شود بدنه‌ی آن‌ها می‌تواند ضربات احتمالی واردشده به دستگاه هنگام جابه‌جایی را تحمل کند.

تینک‌پد E در مدل‌های متنوع با سخت‌افزار مختلفی در بازار پیدا می‌شود؛ اما مناسب‌ترین مدل برای مهندسان، آن‌هایی است که از پردازنده‌های Core i7 و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند. خبر خوشحال‌کننده اینکه همه‌ی مدل‌های E590 و E490 که به‌ترتیب نمایشگرهایی ۱۴ و ۱۵ اینچی دارند، از کارت‌های گرافیکی ساخت AMD بهره می‌برند تا کار پردازش گرافیکی نیز با سرعت سریع‌تری انجام شود.

یکی از جذابیت‌های E490 و E590 که در همه‌ی لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد وجود دارد، ترک‌پوینت نارنجی‌رنگ وسط صفحه‌کلید است. ترک‌پوینت درکنار تاچ‌پد، به‌عنوان دومین جایگزین ماوس به‌کار می‌رود و تا حدود زیادی شما را از خرید ماوس بی‌نیاز می‌کند. به‌علاوه، صفحه‌کلید E490 و E590 یکی از صفحه‌کلیدهای برتر موجود در بین لپ‌تاپ‌ها به‌حساب می‌آید. به‌لطف کلیدهای بزرگ با فضای حرکتی زیاد، می‌توانید با سرعت سریع و با کمترین خطا تایپ کنید. درضمن، این صفحه‌کلید درمقابل پاشش مایعات مقاوم است.

ویژگی جذاب دیگر تینک‌پد E490 و E590 این است که هر دو مدل باتری‌های قدرتمندی دارند که با هر‌بار شارژ کامل می‌توانند نزدیک به ۱۴ ساعت شارژدهی کنند؛ بنابراین، اگر نرم‌افزار سنگینی روی دستگاه نداشته باشید، به شارژر دستگاه در طول روز نیازی نخواهید داشت. باتری این لپ‌تاپ‌ها از فناوری شارژ سریع Rapid Charge هم پشتیبانی می‌کند که به‌کمک آن، صفر تا صد باتری در کمتر از دو ساعت شارژ می‌شود.

لنوو تینک‌بوک ۱۵

لپ تاپ های لنوو اقتصادی
اگر ظاهر و طراحی سری E لنوو از نظرتان جذاب نیست، می‌توانید به‌سراغ دیگر لپ‌تاپ مهندسی این شرکت، یعنی تینک‌بوک ۱۵ بروید. این مدل برخی از جذابیت‌های سری E مثل بدنه‌ی مقاوم و باتری قدرتمند را ندارد؛ ولی درعوض بدنه‌ای زیباتر و باریک‌تر و سبک‌تر دارد.

لنوو برای معرفی تینک‌بوک ۱۵ از این عبارت استفاده کرده است: «لپ‌تاپی که می‌توانید برای پیشرفت کاری روی آن حساب کنید». برای به واقعیت تبدیل‌کردن این شعار، امکاناتی مثل حسگر اثرانگشت روی کلید پاور، دو میکروفن با تاییدیه اسکایپ برای تماس‌های تصویری، کلیدهای مخصوص اسکایپ و وب‌کم با مکانیزم جهنده را برای این مدل در نظر گرفته است.

درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری تینک‌بوک ۱۵ باید بگوییم یکی از معدود مدل‌های موجود در بازار ایران است که از پردازنده‌های نسل دهم اینتل بهره می‌برد؛ بنابراین، قدرت زیادی دارد و می‌تواند اکثر برنامه‌های مهندسی را بدون مشکل اجرا کند.

لپ تاپ MateBook D 15

بررسی matebook d15

هوآوی چندسالی است که به بازار تولید لپ‌تاپ هم وارد شده است و به نظر می‌رسد می‌خواهد در این حوزه هم جای ثابتی در بازار برای خود پیدا کند. لپ‌تاپ MateBook D 15 محصولی سبک با بدنه فلزی است. در این نسخه از MateBook D 15 از پردازنده 10210U از سری نسل دهم Core i5 شرکت اینتل استفاده شده است. 8 گیگابایت حافظه رم با معماری دوکاناله، یک ترابایت حافظه داخلی هارددیسک در کنار 256 گیگابایت حافظه SSD مجموعه حافظه این محصول را تشکیل داده‌اند. باتوجه به اندازه و ابعاد این لپ‌تاپ، وجود کارت گرافیک nVidia GeForce MX250 کافی به‌نظر می‌رسد. این محصول دارای یک شارژر USB-C است که قادر است در مدت 30 دقیقه، شارژ 53 درصدی را برای لپ‌تاپ به ارمغان بیاورد. نکته جالب دیگر در این محصول، استفاده از فناوری NFC برای اتصال گوشی به لپ‌تاپ است؛ البته باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از این امکان باید رابط کاربری EMUI 10 هوآوی یا Magic UI 3.0 یا نسخه بالاتر آن‌ها را روی گوشی داشته باشید. دیگر ویژگی خاص این محصول دوربین وب‌کم آن است تا زمانی که از دوربین استفاده نمی‌کنید، دوربین درون بدنه لپ‌تاپ قرار گیرد و اثری از آن دیده نشود. گفتنی است این محصول دارای نمایشگر FullHD و حسگر اثر انگشت است تا آن را به محصولی مدرن تبدیل کند.
سعی شده لپ تاپ های معرفی شده را با توجه به رنج قیمت معقول تر در بازار ایران انتخاب و معرفی شود. نظر شما درباره لپ تاپ های معرفی شده چیست؟ شما چه لپ تاپ مهندسی را به مخاطبان ما معرفی می کنید؟ نظرات خود را با ما در قسمت کامنت ها درمیان بگذارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 86
  • بازدید کلی : 1477
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی